Blog van Marc Hut
Lees hier over mijn Tips en tricks over onder andere WordPress, SEO, Google Analytics, Online marketing en persoonlijke verhalen. Maar ook ervaringen en experiences die ik op doe. Het is altijd leuk om over dit soort onderwerpen te schrijven, hopelijk vind jij het leuk om te lezen.

Ik heb er al eerder over geschreven: bloggen, het kan extra verkeer opleveren naar je website. En het kan een ondernemer ook nieuwe klanten opleveren. Misschien schrijf je al leuke relevante verhalen die te maken hebben met wat jij onderneemt. Blogverhalen die je kennis en expertise kunnen aantonen. Teksten over interessante onderwerpen. Het is goed voor de naamsbekendheid, het is leuk om te doen en het levert extra verkeer naar jouw website op. Maar hoe kies je nou het juiste blogonderwerp? Google Analytics maar ook Google Search Console kan daarbij een handige tool zijn.
Het gebruik van filters in Google Analytics is nodig om de data van een website goed te kunnen analyseren. Het uitsluiten van verwijzingsspam, maar ook het eigen IP-adres filteren om zo te voorkomen dat intern verkeer de rapporten beïnvloed is aan te raden. Maar er zijn situaties waarbij het uitsluiten van intern verkeer door middel van een filter niet zo handig is. Bijvoorbeeld als jouw klandizie zich ook intern bevind en gebruikmaakt van hetzelfde IP-adres. Segmenteren zou in zo’n geval best wel eens een betere optie kunnen zijn.

Ik schreef eerder al kort over Google Mijn Bedrijf en hoe belangrijk het is dat een ondernemer zijn website linkt aan deze Google dienst. SEO (Search Engine Optimalisation) begint eigenlijk al bij Google Mijn Bedrijf. Als je een bedrijfswebsite hebt waarmee je je met name richt op lokale klanten, dan is het verstandig om een account aan te melden. Je zorgt er daarmee voor dat de website bij lokale zoekopdrachten vaker vertoont wordt. Dankzij Google Mijn Bedrijf word je website relevanter voor lokale zoekopdrachten en zal in de gewenste regio dan ook beter zichtbaar zijn. Een makkelijke en bovendien gratis manier van zoekmachineoptimalisatie.
Praktische informatie over je bedrijf
Je hebt in Google Mijn Bedrijf de mogelijkheid om belangrijke informatie met betrekking tot je bedrijf te plaatsen. Praktische informatie voor de potentiële klant, zoals contactgegevens en openingstijden, maar ook foto’s. Een deel van deze gegevens wordt weergegeven in de zoekresultaten. Geef zo veel mogelijk aanvullende informatie over je bedrijf en upload zoveel mogelijk relevante foto’s. Mensen zijn visueel ingesteld en foto’s geven een goed overzicht van wat een bedrijf de klant te bieden heeft.
Als je eerder al Google Places Zakelijk of Google+ pagina’s hebt gebruikt om bedrijfsinformatie te beheren, dan is je account al automatisch bijgewerkt naar Google Mijn Bedrijf.

Op dinsdag 4 april vond in de TT hal te Assen de opening van de Bedrijven Contact Dagen Drenthe plaats. En zoals eigenlijk elk jaar had de organisatie van de BCDD ook dit keer weer een bijzondere gastspreker uitgenodigd: rapper, entertainer en tv-persoonlijkheid Ali B opende deze beurs van en voor ondernemers. Misschien leg je de link Ali B – ondernemer niet direct, maar het werd voor de aanwezigen in de zaal een eerlijk, leerzaam en soms zelfs emotioneel gesprek, boordevol raakvlakken met het ondernemerschap.
Ali B tijdens de Bedrijven Contact Dagen Drenthe 2017: lot van de show in handen van het publiek
Ali B, we kennen hem als knuffel-Marokkaan van tv, maar hij is ook ondernemer. Als eigenaar van meerdere bedrijven kent ook Ali de voor- en nadelen van het ondernemen maar al te goed. Ali kwam deze middag niet alleen even een ‘showtje doen’. Nee, Ali’s optredens kenmerken zich door de interactie met het publiek. Er ontstaat een soort vraag en antwoord spelletje, waarbij het publiek vragen mag stellen. Ali geeft vervolgens, op de hem kenmerkende humoristische en eerlijke manier, antwoord. Het lot van de show komt zo in handen van het publiek. Ali’s eerlijkheid, zijn persoonlijke verhalen en humor zijn aandoenlijk.
